Napjainkban a webshop készítés pontos megtervezése és átgondolása a termék és szolgáltatás értékesítése céljából több mindent magába kell foglaljon. Ilyen téren a webshop készítés során a marketingstratégia kidolgozása is fontos követelmény. Ebben a cikkben röviden bemutatunk néhány olyan megoldást, amit szükséges figyelembe venni, ha eredményeket akarunk elérni, és nem csak egy weboldalt akarunk létrehozni. Az első és talán a legfontosabb lehetőség a keresőoptimalizálás, szinte kivétel nélkül ezzel a lehetőséggel tudjuk webshopunkat minél több vásárlóhoz eljuttatni. Minél nagyobb figyelmet fordítunk a keresőoptimalizálás beállítására, annál jobb helyen fog megjelenni webáruházunk a keresőkben, így az esélyét növelve annak, hogy több látogatót, vásárlót érjünk el. További alkalmazható marketingstratégia lehet a hírlevelek alkalmazása, ha már megvannak az első vásárlók, akkor a hírlevelek segítségével kapcsolatban maradhatnak webshopunkkal. Informálni és értesíteni tudjuk őket a lehetséges akciókról, új termékekről, vagy a vásárlási utalványokról.
Ajánlott kihasználni a google adwords, kattintás utáni hirdetési rendszert, ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy a látogatókért fizetünk. Be tudjuk állítani a költségkeretet, a kulcsszavakat, amire keresve jelennek meg csak a hirdetéseink, és csak akkor kell fizetni, ha új látogatót hoz az oldalunkra. Végül, a webshop készítés során már sokat említett közösségi oldalakon való megjelenés is egy nagyon jó és használható marketingstartégia, hiszen az oldalak segítségével is szerezhetünk vásárlókat, hirdetni tudjuk termékeinket és az akciókról is tudomást szerezhetnek.