Ha az eladási mutatók arányának a javításával vannak gondok, a gyökerénél kell megvizsgálni a problémát annak, akik webáruház üzemeltetésére adta a fejét. Mint minden hagyományos boltnak, a webshopoknak is a felhasználói pozitív élmény, a vásárlói vélemény adja az alapot a sikerhez, amit a leghatékonyabban a webáruház termék oldal innovációjával érhetünk el. Ha az egyszeri látogató felhasználóbarátnak fogja ítélni a weboldalt, könnyen és gyorsan eligazodik az eladni kívánt termékek vagy szolgáltatások között, mellette pedig kielégül az információigénye is, a tényleges vásárlás már csak egy lépésre van tőle. A webáruház termék oldal optimalizálása, tökéletesítése éppen ezért érdemel kiemelkedő figyelmet, de mellette természetesen nem hanyagolhatjuk el sem a főoldalt, sem a kategóriák oldalait. A webáruház termék oldal optimalizálására szerencsére számtalan kipróbált és remek módszer áll a rendelkezésünkre, amelyeket megfogadva, a siker garantált.
Először is, a szóban forgó oldalon lévő termékek képei legyenek kiváló minőségűek és igényesek. A különféle akciógombokat érdemes kiemelni, jól láthatóvá tenni, de arra is figyelni kell, hogy ne essen át a ló túlsó oldalára, a túlságosan is kirívó megjelenés tekintetében. A webáruház termék oldal szempontjából a videók is vitathatatlanul erős befolyással rendelkeznek, hiszen általuk a vásárló láthatja az adott terméket működés közben, ami még inkább megalapozza a produktumba vetett bizalmat. A webáruház termék oldal optimalizálását a különféle leárazások és akciók is meghatározhatják, sőt, az áru pontos eladási költségeinek a megjelenítése is kötelező.